WPB,8073,saas-crm
CloudTools
Vorige
Volgende

Print pagina E-mail alert Rss feed

Review Zoho Support: online software voor de helpdesk




Review Zoho Support: online software voor de helpdesk
Eindoordeel
Sterren: 4.5
Functionaliteiten
Sterren: 4_half
Gebruikersgemak
Sterren: 4
Data & Beveiliging
Sterren: 4
Kosten
Sterren: 4
Zoho Support is online software voor het MKB waarmee helpdesk- en supportmedewerkers gestructureerd tickets kunnen prioriteren en verwerken. Klanten kunnen via e-mail, telefoon of een formulier een vraag indienen. Via de webportal kan de klant de status van zijn ticket bekijken. De Software as a Service (SaaS) werkt samen met Zoho CRM zodat contactgegevens synchroon zijn.

Helpdesk software draait om vragen en problemen van klanten (tickets). Zoho Support biedt de mogelijkheid om de eigen workflow te integreren in de software en delen van het werk te automatiseren.



Functionaliteiten helpdesk software Zoho Support

Klanten kunnen via e-mail, een webformulier of telefonisch een ticket aanmaken. In de online software kan een supportmedewerker vervolgens met de ticket aan de slag gaan.
  • Ticket Management: het centrale punt van de online software. Mogelijkheden per ticket in Zoho Support:
    • Eigenaar van de ticket bepalen
    • Prioriteit van de ticket instellen
    • Status aanpassen
    • Bericht doorsturen naar een andere medewerker
    • Taken creëren
    • Tijdsregistratie voor het factureren van geleverde support
  • Knowledge base: het naslagwerk voor medewerkers van de helpdesk om problemen op te lossen. Afhankelijk van de rechten kunnen gebruikers nieuwe problemen (en oplossingen) toevoegen. Deze informatie kan ook als FAQ worden gepubliceerd.
  • Contracten en SLA's invoeren, zodat medewerkers zich daaraan moeten houden. Dit wordt verder afgedwongen via workflows en alerts.
  • Workflows aanmaken om bepaalde taken aan ticket te koppelen als deze voldoet aan een of meerdere parameters.
  • Alerts en notificaties instellen, zodat een groep of een manager een e-mail ontvangt bij een bepaald event (afhankelijk van ingestelde parameters).
  • Customizen van de interface van de online software die Zoho Support biedt. Logo's en teksten zijn aan te passen. Ook kunnen velden worden toegevoegd/verwijderd van de interface en templates voor e-mails worden aangepast.
  • Rapportages van geleverde support en targets. Binnen Zoho Support kan zelf bepaald worden welke data gebruikt moet worden voor een rapportage en in welke vorm deze gepresenteerd wordt (taartdiagrammen, lijngrafiek, etc.).



Gebruikersgemak van Zoho Support

Zoho Support biedt flexibele online software die naar wens is in te richten. Als binnen het bedrijf bepaalde informatie moet worden opgeslagen, kan er via het beheersysteem van de SaaS een nieuw veld in het ticket-scherm worden geplaatst. Ook de indeling van schermen en namen van velden kan worden aangepast, waardoor het op 'eigen' software lijkt. Dit vergroot in het algemeen het gebruikersgemak; alle velden zijn logisch voor de gebruiker.

Voor gebruikers die al bekend zijn met Zoho zal de online software bekend voorkomen. Het heeft dezelfde look and feel als andere online software uit de Zoho suite. Het is jammer dat de online software niet over sneltoetsen beschikt. Voor de supportmedewerkers kan het soms vervelend zijn om te switchen tussen een bepaalde ticket en de Knowledge Base. Het is dan ook het makkelijkst om met meerdere tabs en vensters te werken.

Data en beveiliging bij deze SaaS

Zoho Support maakt naar eigen zeggen gebruikt van een beveiligde (https) verbinding, behalve bij de gratis versie. Binnen de online software kunnen verschillende gebruikersgroepen worden gemaakt, met ieder bepaalde rechten over onder andere toegang en de mogelijkheid om data te delen.

De data die Zoho Support online opslaat, wordt direct geback-upt. De dataopslag valt onder de VS/EU Safe Harbour privacy richtlijnen.

Zoho Support heeft een eigen API en kent een koppeling met Zoho CRM. Wanneer een supportafdeling al over een Knowledge Base beschikt, kan deze worden geïmporteerd als Excel-, CVS- or VCF-bestand. Rapportages kunnen als Excel-, CVS-, PDF-bestand worden geëxporteerd.

Online helpdesk software Zoho Support: de kosten

Zoho Support biedt een gratis versie voor één gebruiker waarin vooral het ontvangen en verwerken van tickets mogelijk is. In de professional versie (12 dollar, per gebruiker, per maand) is de Knowledge Base uitgebreider en beschikt de software over een portal waar gebruikers hun ticket kunnen volgen. De enterprise editie (25 dollar, per gebruiker, per maand) kent ook een Contract Management-gedeelte. (Alle informatie over de abonnementen van Zoho Support is hier te vinden.)

Eindoordeel Software as a Service Zoho Support

Zoho Support is veelzijdige online software voor bedrijven met een eigen helpdesk. Doordat de eigen workflow en velden kan worden bepaald, zal de SaaS vele bedrijven aanspreken. In het gebruik is de software ook aangenaam en eenduidig.


TagsTags: helpdesk, support, klantenservice, zoho, tickets, service, zoho support
Emiel

Over Emiel :


Emiel (1984) is een freelance multimedia journalist. Hij heeft een achtergrond in de ICT en schrijft regelmatig over digitale ontwikkelingen voor websites en magazines.



Laatste Reviews: CRM

Review Polldaddy: online enquetes maken en afnemen via iPad en iPhone Review Polldaddy: online enquetes maken en afnemen via iPad en iPhone
  Review Intercom: gedetailleerd relatiebeheer voor online klanten Review Intercom: gedetailleerd relatiebeheer voor online klanten
Review Casengo: eenvoudig op te zetten online supportsysteem Review Casengo: eenvoudig op te zetten online supportsysteem
  Review Ecwid: supersnel professionele webshops bouwen Review Ecwid: supersnel professionele webshops bouwen

Lees al onze reviews over online software en SaaS in de categorie: CRM
Overzicht leveranciers online software en SaaS in de categorie: CRM

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Populaire tags

helpdesk, klantenservice, support, zoho, tickets, service, zoho support


Zoek online software





  
Stichting EuroCloud Nederland

Keurmerk E-factureren
  
SaaS 4 Channel    

Cloudprovider.nl