WPB,3268,saas-crm
CloudTools
Vorige
Volgende

Print pagina E-mail alert Rss feed

Review WebCRM: Flexibele online software voor relatiebeheer en sales




Review WebCRM: Flexibele online software voor relatiebeheer en sales
Eindoordeel
Sterren: 4
Functionaliteiten
Sterren: 4_half
Gebruikersgemak
Sterren: 4_half
Data & Beveiliging
Sterren: 4
Kosten
Sterren: 3
WebCRM is niet alleen online software voor relatiebeheer, maar biedt tevens een uitgebreid overzicht van de sales-pipeline. De online applicatie kan geheel worden aangepast aan de wensen en workflow van de onderneming.

WebCRM is een uitgebreid, maar overzichtelijk programma. De Software as a Service bevat de volgende functionaliteiten:
  • Relatiebeheer met bedrijven, contactpersonen, wie de relatie onderhoudt en onderlinge (privé) relaties tussen klanten.
  • (Gezamenlijke) agenda en activiteitenlijst die eventueel te synchroniseren is met Microsoft Outlook.
  • Sales pipeline waarbij een lead kan worden uitgewerkt aan de hand van vaste stappen in het salestraject. Het systeem houdt de kans op slagen bij afhankelijk van de fase zoals lead, hot prospect of deal en rekent dit door bij de verwachte inkomstenstroom. Ook kan er per werknemer of regio gewerkt worden met targets.
  • Sjablonen voor e-mail en brieven die naar relaties kunnen worden verstuurd. Het is ook mogelijk om e-mailcampagnes naar een groepen relaties te sturen. WebCRM bevat echter geen software om het succes van de online mailing te analyseren.
  • (Geplande) leveringen van producten bijhouden. Per levering kan worden bijgehouden wie verantwoordelijk is, wat de status is en wat de opbrengsten zijn.
  • Werken met verschillende valuta. Het systeem kan automatisch bijvoorbeeld euro's naar Amerikaanse dollars omrekenen. De koers moet wel handmatig door de beheerder worden bijgewerkt.


Gebruikersgemak van online software WebCRM

WebCRM is een overzichtelijk online relatiebeheerprogramma. De interface ziet er mooi uit en is overzichtelijk opgebouwd. De online software reageert snel en pagina's zijn snel geladen. Het is alleen jammer dat taken en deadlines die in de sales-pipeline worden gemaakt, niet zichtbaar worden in de agenda. Deze twee onderdelen lijken los van elkaar te werken.

Alle teksten en menus van de SaaS-oplossing WebCRM zijn aanpasbaarDe echte kracht van WebCRM zit in de mogelijkheid om bijna alles aan te kunnen passen. De SaaS-oplossing biedt de mogelijkheid om alleen de nodige functies in te schakelen, dit voorkomt een hoop verwarring. Ook is het mogelijk om tekstvelden en dropdown-menu's aan te wijzigen of uit te zetten. Het aanpassen van de applicatie is voor de beheerder eenvoudig te doen.

Data en online beveiliging

WebCRM kan de data in het CRM systeem synchroniseren met Outlook. De contactpersonen kunnen worden uitgewisseld, agenda's en afspraken gesynchroniseerd en geplande activiteiten uit WebCRM komen in de takenlijst van Outlook te staan. De plugin werkt op systemen met minimaal Windows XP en met Microsoft Outlook 2003 en hoger.

WebCRM werkt over een beveiligde https-verbinding. De data wordt dagelijks geback-upt naar een fysiek andere locatie.

Binnen de online software van WebCRM kan de toegang van gebruikers worden geconfigureerd. Het is mogelijk om maximaal 90 verschillende niveau's te creëren om bijvoorbeeld mensen alleen toegang te geven tot gegevens uit bepaalde verkoop-regio's, of gebruikers bepaalde rechten te geven om onderdelen van het programma te gebruiken.

Gebruik SaaS WebCRM: de kosten

De standaard versie van WebCRM kost 19 euro per maand, per gebruiker, met een minimaal aantal van twee gebruikers. Hierbij zit 100 MB opslagruimte voor bestanden. Een extra 100 MB kost 2 euro per maand.

Er is ook de mogelijkheid om WebCRM uit te breiden met de koppeling van binnenkomende e-mail, Outlook synchronisatie of een urenregistratie. Dit zou dan 44 euro per gebruiker, per maand kosten. De exacte kosten kunnen hier worden uitgerekend.

Eindoordeel WebCRM als SaaS-oplossing

WebCRM is een goed werkende online relatiebeheer en sales-applicatie. De kosten zijn aan de hoge kant en de rapportages zouden aantrekkelijker kunnen worden gepresenteerd. Het grote pluspunt van webCRM is de flexibiliteit. De software is bijna geheel aanpasbaar en dat is ook wat waard. Bekijk hier een overzicht van andere online CRM leveranciers.


TagsTags: crm, relatiebeheer, sales, verkoop, emailmarketing, klanten, flexibel, webcrm
Emiel

Over Emiel :


Emiel (1984) is een freelance multimedia journalist. Hij heeft een achtergrond in de ICT en schrijft regelmatig over digitale ontwikkelingen voor websites en magazines.



Laatste Reviews: CRM

Review Polldaddy: online enquetes maken en afnemen via iPad en iPhone Review Polldaddy: online enquetes maken en afnemen via iPad en iPhone
  Review Intercom: gedetailleerd relatiebeheer voor online klanten Review Intercom: gedetailleerd relatiebeheer voor online klanten
Review Casengo: eenvoudig op te zetten online supportsysteem Review Casengo: eenvoudig op te zetten online supportsysteem
  Review Ecwid: supersnel professionele webshops bouwen Review Ecwid: supersnel professionele webshops bouwen

Lees al onze reviews over online software en SaaS in de categorie: CRM
Overzicht leveranciers online software en SaaS in de categorie: CRM



Vertel ons hoe jij erover denkt:


Naam:   E-mail: (verplicht; wordt niet gepubliceerd)



Reactie:


Anti SPAM code:
Reload Image

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Populaire tags

crm, relatiebeheer, verkoop, sales, emailmarketing, klanten, flexibel, webcrm


Zoek online software





  
Stichting EuroCloud Nederland

Keurmerk E-factureren
  
SaaS 4 Channel    

Cloudprovider.nl