WPB,18312,saas-crm
CloudTools
Vorige
Volgende

Print pagina E-mail alert Rss feed

Review VerticalResponse: e-marketing met social media integratie




Review VerticalResponse: e-marketing met social media integratie
Eindoordeel
Sterren: 4
Functionaliteiten
Sterren: 4_half
Gebruikersgemak
Sterren: 5
Data & Beveiliging
Sterren: 3_half
Kosten
Sterren: 4_half
VerticalResponse is krachtige online marketing software met social media integratie. E-mailcampagnes zijn in een handomdraai opgemaakt en verzonden om vervolgens via standaard rapportages te analyseren. Ook event marketing, online surveys en diverse andere tools zijn producten uit de koker van VerticalResponse. Deze review behandelt voornamelijk de mogelijkheden van e-mailmarketing binnen deze SaaS (Software as a Service). Een prepaid jaarabonnement tot 500 e-mailadressen kost omgerekend 8,5 US Dollar per maand.

Met een testversie, beschikbaar op de website van VerticalResponse, kan de online marketing software voor 30 dagen getest worden. Er zit wel een maximum op het aantal e-mails, namelijk 100. Voor het aanmaken van een account zijn geen creditcardgegevens nodig.

Welke functionaliteiten bevat de online marketing software?

Een duidelijk, maar Engelstalig, stappenplan loodst de gebruiker door een aantal fasen van het aanmaken van een e-mailcampagne. In deze review gaan we uit van het opzetten van een digitale nieuwsbrief. De volgende stappen worden doorlopen:
  • Basisgegevens van de digitale nieuwsbrief vastleggen.
  • De gewenste editor kiezen. De SaaS biedt vier opties aan; een recht-toe-recht-aan wizard, een eigen editor, html code of alleen tekst.
  • Wizard design nieuwsbrief

  • De gewenste template selecteren. VerticalResponse biedt een veelvoud aan templates aan over diverse categorieën.
  • Template selecteren

  • De digitale nieuwsbrief opmaken. Hier vindt het feitelijk inrichten van de nieuwsbrief plaats. Kopjes kunnen toegevoegd en verwijderd worden. Via een drag & drop functie kan de gebruiker nieuwe secties aan de nieuwsbrief toevoegen.
  • Nieuwsbrief opmaken

  • De aangemaakte nieuwsbrief testen. Binnen de online software is het mogelijk eerst een test uit te voeren. Dit kan naar één ingevoerd e-mailadres of een voorgedefinieerde lijst met test e-mailadressen.
  • Een previewtonen. Als de nieuwsbrief zendklaar is, kan eventueel nog een preview getoond worden.
  • Preview nieuwsbrief

  • Gewenste mailinglijst selecteren. Op dit moment moet de definitieve lijst met e-mailadressen geselecteerd worden. De personen uit deze lijst zullen de digitale nieuwsbrief ontvangen.
  • Mailinglijst selecteren

  • De digitale nieuwsbrief via e-mail versturen. In de laatste stap stelt de gebruiker in op welk moment de e-mail vanuit VerticalResponse verstuurd moet gaan worden. Dat kan direct, maar er kan ook een gewenste startdatum ingesteld worden.
  • Tijdstip verzenden instellen

Daarnaast kan de nieuwsbrief gekoppeld worden aan Google Analytics, Twitter, Facebook en LinkedIn. De eerstgenoemde is van toepassing zodra de digitale nieuwsbrief vanaf een website wordt aangeboden. Door de social media integratie is het bijvoorbeeld mogelijk een Tweet vanuit VerticalResponse te sturen met daarin de link naar de nieuwsbrief.

Social media integratie


De online software bevat tevens een standaard dashboard en rapportages die onder andere het klik-gedrag op de verzonden e-mailcampagnes analyseren. Bijvoorbeeld om inzicht te krijgen in hoe vaak de nieuwsbrief geopend is of hoeveel personen zich voor de nieuwsbrief afgemeld hebben. Maar ook het aantal 'likes' op Facebook en Twitter (indien gekoppeld) worden zichtbaar.

Rapportages



Hoe is het gebruiksgemak?

Het gebruik van de online marketing software voelt goed aan. Helaas is de SaaS niet in andere talen dan het Engels beschikbaar, maar dit is geen groot gemis. VerticalResponse is een stabiele tool en bijzonder gebruiksvriendelijk. De schermen zijn duidelijk en logisch opgebouwd en daardoor is een e-mailcampagne snel opgetuigd. De social media integratie, de koppeling met Google Analytics en de fraaie standaard rapportagemogelijkheden maken het geheel af.

Data en Beveiliging

De privacy van data wordt volgens de makers goed gewaarborgd. Dit wordt onderschreven door het ontvangen TRUSTe's Privacy Seal, een keurmerk vanuit een website privacy certificeringsprogramma. Aankopen via de website (creditcard) gaan over een beveiligde SSL-verbinding. Fysieke servers worden 24 uur per dag bewaakt in een afgesloten omgeving waar alleen network administrators toegang toe hebben. Tevens worden back-ups van data gemaakt. Over de uptime is helaas niks bekend.

Wat kost VerticalResponse?

De online software voor e-marketing wordt op diverse manieren aangeboden. Maandelijks, jaarlijks, prepaid vormen en betalen per e-mail (pay-as-you-go). Bij een vooruitbetaling voor een jaarabonnement tot 500 e-mailadressen komen de kosten uit op 8,50 US Dollar per maand. Bij het betalen per verzonden e-mail (credits) liggen de prijzen tussen de 0,75 en 1,5 dollarcent, afhankelijk van het aantal e-mails. Voor 15 US Dollar per maand wordt de Vertical Response aan BigContacts gekoppeld voor het importeren van relaties. Een volledig overzicht van de prijsstructuur is op de website van VerticalResponse terug te vinden.

Eindoordeel e-marketing software

De online software voor het opzetten van e-mailcampagnes blinkt uit in gebruiksgemak. Het ontbreken van meertaligheid in de online software is daarbij slechts een klein gemis. Uit de tests is gebleken dat VerticalResponse stabiel is en alle benodigde functionaliteiten in huis heeft. Eén van deze belangrijke functionaliteiten is de social media integratie met Twitter, Facebook en LinkedIn. Ook de koppeling met Google Analytics is aanwezig en deze optie ontbreekt bij concurrent Constant Contact. Ook qua prijs ligt VerticalResponse iets onder Constant Contact. Extra feature: Voor 15 US Dollar per maand wordt de online software met het e-CRM pakket BigContacts gekoppeld.


TagsTags: verticalresponse, online-marketing, e-marketing, social media integratie, vertical response
Alexander Houthuyse

Over Alexander Houthuyse:


Alexander is eigenaar van Houthuyse Consultancy en adviseur/trainer van de afdeling Informatiemanagement & ICT bij een landelijk kenniscentrum. Implementaties van bedrijfsbrede software oplossingen (ERP) bij organisaties in de opleidingsbranche vormen de basis van zijn ICT achtergrond. Daarnaast houdt hij zich bezig met website en webshop ontwikkeling, Open Source CMS en Internetstrategie.



Laatste Reviews: CRM

Review Polldaddy: online enquetes maken en afnemen via iPad en iPhone Review Polldaddy: online enquetes maken en afnemen via iPad en iPhone
  Review Intercom: gedetailleerd relatiebeheer voor online klanten Review Intercom: gedetailleerd relatiebeheer voor online klanten
Review Casengo: eenvoudig op te zetten online supportsysteem Review Casengo: eenvoudig op te zetten online supportsysteem
  Review Ecwid: supersnel professionele webshops bouwen Review Ecwid: supersnel professionele webshops bouwen

Lees al onze reviews over online software en SaaS in de categorie: CRM
Overzicht leveranciers online software en SaaS in de categorie: CRM

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Populaire tags

online-marketing, e-marketing, social media integratie, verticalresponse, vertical response


Zoek online software





  
Stichting EuroCloud Nederland

Keurmerk E-factureren
  
SaaS 4 Channel    

Cloudprovider.nl