WPB,8340,saas-crm
CloudTools
Vorige
Volgende

Print pagina E-mail alert Rss feed

Review: UserVoice verzamelt en prioriteert feedback van klanten




Review: UserVoice verzamelt en prioriteert feedback van klanten
Eindoordeel
Sterren: 3.5
Functionaliteiten
Sterren: 4
Gebruikersgemak
Sterren: 4_half
Data & Beveiliging
Sterren: 2_half
Kosten
Sterren: 2_half
UserVoice biedt online software waarmee klanten feedback kunnen geven op diensten en producten. Gebruikers kunnen ook discussiëren over ideeën en suggesties omhoog stemmen. De Software as a Service (SaaS) heeft een uitgebreid beheergedeelte en is, afhankelijk van het abonnement, te customizen.

Op veel websites vind je tegenwoordig een feedback-knop waarmee bezoekers op een eenvoudige manier suggesties kunnen achterlaten voor het bedrijf. Vaak komt deze feedback vervolgens per e-mail binnen.

Zo niet bij de online software die UserVoice biedt. De suggestie die via het feedback-formulier wordt achtergelaten, komt in een forum terecht. Op die manier kunnen andere gebruikers het lezen en er over discussiëren. Omdat gebruikers ook op elkaars feedback kunnen stemmen, weet het bedrijf wat de klanten het liefst anders zien.



Functionaliteiten van online feedback software UserVoice

  • Forums indelen met suggestie-categorieën.
  • Forums beveiligen en alleen toegankelijk maken voor bepaalde gebruikers, IP-adressen of e-maildomeinen.
  • Aanpassen design: het logo op het forum, de kleuren en e-mails die worden verzonden naar gebruikers.
  • Statistieken over de gebruikers, het forumgebruik en de response op e-mails.
  • Maximaal aantal stemmen instellen dat een gebruiker kan uitbrengen in een bepaald tijdsbestek.
  • Aanmelden via Google- en Facebook-account zodat gebruikers makkelijk feedback kunnen geven zonder extra registratie.
  • Suggesties samenvoegen die (bijna) hetzelfde zijn.
  • Crowdsource moderatie: andere gebruikers kunnen suggesties als 'dubbel' of 'ongepast' markeren om het forum overzichtelijk en netjes te houden.
  • Beheer dashboard waar suggesties kunnen worden beheerd door de status aan te passen. Ook kunnen beheerders makkelijk reacties achterlaten zonder het dashboard te verlaten.
De beschikbaarheid van de functionaliteiten van UserVoice is afhankelijk van het gekozen abonnement.



Gebruikersgemak: UserVoice loopt binnen 5 minuten

Na registratie wordt de online software stap voor stap gecustomized. Vervolgens wordt er een widget-code gemaakt die op de eigen website moet worden geplaatst. Als dit gebeurd is, verschijnt er een 'feedback' button op de site en kunnen gebruikers een suggestie doen.

Wanneer gebruikers een suggestie doen, komt er op het beheer-dashboard een melding te staan. Als beheerder is het mogelijk om een reactie te geven en de status aan te passen. In het beheersysyteem is het ook mogelijk om privé-berichten bij een suggestie te plaatsen voor andere beheerders (of werknemers met toegang).

Het beheergedeelte van de website is alleen in het Engels, Duits en Frans beschikbaar. Het formulier en forum zijn ook beschikbaar in Nederlandse varianten.

Data en beveiliging bij de SaaS

SaaS-aanbieder UserVoice biedt alleen bij de dure, uitgebreide abonnementen een beveiligde (https) verbinding. Met het silver-, gold en platinum-abonnement is het mogelijk om op e-mail- en IP-adres mensen toegang te geven tot de online software.

Alle betaalde accounts bieden de mogelijkheid om data te exporteren als Excel-sheet. Ook beschikt de online software over een openbare API en een RSS-feed van het forum.

Kosten van feedbacksoftware UserVoice

De kosten van de online software die UserVoice aanbiedt variëren tussen de nul en 589 dollar per maand. De prijs is afhankelijk van de functionaliteiten. Een abonnement van 19 dollar per maand heeft meerdere fora, mappen binnen een forum en veel mogelijkheden om de online software naar eigen idee vorm te geven. Wie een privé-forum nodig heeft, betaalt 89 dollar per maand. Voor meer beveiliging is een silver-plan nodig van 289 dollar per maand. (Bekijk hier het overzicht van prijzen en functionaliteiten van UserVoice.)

Eindoordeel feedback SaaS UserVoice

UserVoice is eenvoudige online software om feedback te verzamelen van gebruiker. Door het gebruik van een forum en stemmodule biedt deze echt iets meer dan een simpel e-mailformulier. UserVoice biedt een kans om met klanten in gesprek te raken over producten.

De kosten van UserVoice zijn wel aan de hoge kant. Sommige functionaliteiten, zoals een afgeschermd forum, hebben een hoog prijskaartje. Aan de andere kant; de gratis versie van de SaaS zal vaak al voldoende zijn om feedback te verzamelen.


TagsTags: online software, klantenservice, klanten, feedback, uservoice, suggesties, idee?n
Emiel

Over Emiel :


Emiel (1984) is een freelance multimedia journalist. Hij heeft een achtergrond in de ICT en schrijft regelmatig over digitale ontwikkelingen voor websites en magazines.



Laatste Reviews: CRM

Review Polldaddy: online enquetes maken en afnemen via iPad en iPhone Review Polldaddy: online enquetes maken en afnemen via iPad en iPhone
  Review Intercom: gedetailleerd relatiebeheer voor online klanten Review Intercom: gedetailleerd relatiebeheer voor online klanten
Review Casengo: eenvoudig op te zetten online supportsysteem Review Casengo: eenvoudig op te zetten online supportsysteem
  Review Ecwid: supersnel professionele webshops bouwen Review Ecwid: supersnel professionele webshops bouwen

Lees al onze reviews over online software en SaaS in de categorie: CRM
Overzicht leveranciers online software en SaaS in de categorie: CRM

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Populaire tags

online software, klantenservice, klanten, feedback, uservoice, suggesties, idee?n


Zoek online software





  
Stichting EuroCloud Nederland

Keurmerk E-factureren
  
SaaS 4 Channel    

Cloudprovider.nl