WPB,12265,saas-crm
CloudTools
Vorige
Volgende

Print pagina E-mail alert Rss feed

Online influencers uitdaging voor marketeers




Nederlandse marketeers zien de toenemende invloed van online influencers, maar weten nog niet goed hoe ze hiermee om moeten gaan. Dit blijkt onderzoek van LEWIS PR onder marketeers.

Ongeveer twee op de drie marketeers (63%) zien online influencers (zoals populaire bloggers en invloedrijke Twitteraars) als een belangrijke doelgroep op social media. Iets meer dan de helft (53%) van de ondervraagden betrekt online influencers ook al bij zijn social media strategie. Toch blijkt het nog moeilijk te achterhalen welke influencers relevant zijn voor het bedrijf: 55 % heeft hier geen of beperkt inzicht in.

Bereiken van online stakeholders

Ook de manier waarop deze relatief nieuwe doelgroep kan worden bereikt, is nog niet duidelijk. De meest gebruikte manier is het aanbieden van algemene informatie over diensten en/of producten (69% van de ondervraagden). Zes op de tien marketeers (59%) gebruikt daarnaast persberichten en interviews om online influencers van informatie te voorzien.

"De resultaten van dit onderzoek bevestigen onze vermoedens: veel marketing- en communicatieprofessionals denken wel goed na over een social media strategie, maar hebben nog weinig kennis over online stakeholders" zegt Yvonne van Bokhoven, VP Western Europe, LEWIS PR.

Andere benadering via social media

"Binnen online PR en marketing gelden in onze ogen vaak andere regels. Journalisten werken op een andere manier dan bijvoorbeeld populaire bloggers of invloedrijke Twitteraars. Niet alleen het vinden van de juiste online influencers is dus van belang, maar je moet ook weten hoe je ze moet benaderen, als je wilt dat zij helpen je (toekomstige) klanten te bereiken."

Benadering van Online Influencers volgens Forrester Research


Het onderzoek werd gehouden onder 122 Nederlandse marketeers, die werkzaam zijn in zowel B2B- als B2C-omgevingen.

Een tool om de eigen online invloed te meten is Klout. De Klout-score, die steeds vaker vermeld wordt door online stakeholders, is een inschatting van zijn of haar online invloed. Lees hier een review van deze online software.


TagsTags: social media, marketing, onderzoek, online-marketing, klout, online invloed, online influence, lewis pr
Fieke Meijer

Over Fieke Meijer:


Fieke is freelance vertaler en schrijver en gespecialiseerd in ICT-gerelateerde producten. Zij heeft een Informatica-achtergrond en houdt zich ook bezig met nieuwsredactie.



Laatste Nieuwsberichten: CRM

Onderzoek: De meest gebruikte online software onder startups Onderzoek: De meest gebruikte online software onder startups
  Met Letmelinkyou personen uit je social networks aan elkaar voorstellen Met Letmelinkyou personen uit je social networks aan elkaar voorstellen
IT-testdiensten Atos Origin in cloud IT-testdiensten Atos Origin in cloud
  Dell opent eerste Cloud R&D centrum Dell opent eerste Cloud R&D centrum

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Populaire tags

social media, onderzoek, marketing, online-marketing, klout, online invloed, online influence, lewis pr


Zoek online software





  
Stichting EuroCloud Nederland

Keurmerk E-factureren
  
SaaS 4 Channel    

Cloudprovider.nl